پذیرش تحصیلی

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر دارای قوانین خاصی است که بستگی به قوانین مدنی هر کشوری دارد. مهاجرت تحصیلی برای بهره‌مندی از دانش نوین امری حیاتی است. همه کشورها قوانین محدودکننده‌ای را برای ورود دانشجویان خارجی و غیربومی در نظر می‌گیرند که اجتناب‌ناپذیر است. داوطلبان ورود به دانشگاه‌های معتبر و مطرح دنیا می‌بایست مدارکی را ارائه دهند تا بتوانند پذیرش تحصیلی دانشگاه موردنظر را به دست آورند.
قبل از هر اقدامی بهتر است تا در مورد کشور و دانشگاه موردنظر تحقیقاتی صورت گیرد. بدون آشنایی با قوانین کلی نمی‌تواند تصمیم درستی گرفت. اعتبارسنجی دانشگاه مقصد نیز از اموری است که بر عهده متقاضی مهاجرت تحصیلی است. صرف هزینه هنگفت و از دست دادن زمان و آینده شغلی و حرفه‌ای را نمی‌توان نادیده گرفت. با مشورت و تحقیق کافی دانشگاه معتبری را برای تحصیل انتخاب کنید.
پس از انتخاب دانشگاه می‌بایست مدارکی را جهت اخذ پذیرش تحصیلی آماده کنید. از دوره دبیرستان تا دکترا می‌توان تقاضای پذیرش تحصیلی داد و بر اساس مقطع تحصیلی مدارک موردنیاز را فراهم کرد. بدیهی است پس از تهیه مدارک جهت پذیرش تحصیلی می‌بایست تمام مدارک ترجمه شود. در این زمینه دارالترجمه و سایت‌های معتبری وجود دارند که باتجربه کافی می‌توانند مدارک را برای دانشگاه موردنظر از ترجمه کنند (ترجمه فارسی به انگلیسی). باکمی جستجو از افراد مطمئن در این زمینه کمک بگیرید.

مدارک موردنیاز جهت پذیرش تحصیلی

مدارک موردنیاز برای هر دوره تحصیلی متفاوت است و گاهی مدارک رشته‌های تحصیلی نیز کمی تفاوت دارند. برای تحصیل در دوره دبیرستان می‌بایست اصل آخرین مدرک تحصیلی را به همراه ترجمه آن به همراه داشته باشید. برای افراد زیر ۱۸ سال اغلب مراکز، آزمونی را برای تعیین سطح برگزار می‌کنند ولی به همراه داشتن مدرک زبان می‌تواند در روند کار تسهیل ایجاد کند.
چنانچه برای دوره کارشناسی درخواست پذیرش تحصیلی می‌دهید می‌بایست اصل مدارک تحصیلی و ریزنمرات را به همراه ترجمه آن تهیه کنید همچنین رزومه (CV) و انگیزه نامه Statement Of Perpose (خود را ضمیمه کنید. داشتن مدرک زبان با نمره‌ای که دانشگاه تعیین می‌کند نیز الزامی است. نمره موردنظر دانشگاه بر اساس رشته موردنظر متقاضی پذیرش تحصیلی متفاوت می‌باشد.
درخواست پذیرش تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد نیز امکان‌پذیر است و مدارک لازم برای این مقطع نیز به‌صورت ترجمه‌شده ارسال می‌گردد. داشتن اصل و ترجمه مدرک تحصیلی کارشناسی به همراه ریزنمرات علاوه بر رزومه و انگیزه نامه ضروری است. مدرک دیگری که برای ورود به دانشگاه‌های خارجی و درخواست پذیرش تحصیلی بدان نیاز دارید توصیه‌نامه ((Recommendation letter است که از استاد خود می‌گیرید.
متقاضیان درخواست پذیرش تحصیلی برای رشته MBA علاوه بر این مدارک می‌بایست گواهی سابقه کار نیز ارائه دهند. برای رشته‌های هنری و یا معماری و شهرسازی ارسال نمونه کار (portfolio (برای دانشگاه الزامی است. مدرک زبان بین‌المللی TOEFL,IELTS از ضروری‌ترین مدارک برای گرفتن پذیرش تحصیلی در تمام کشورهاست.
درخواست پذیرش تحصیلی برای مقطع دکترا نیز همان مدارک کارشناسی ارشد به همراه یک پروپوزال (proposal research) می‌باشد. پروپوزال همان موضوع تحقیقاتی و پژوهشی شخصی هر شخص است.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر

شرکت در کنفرانس‌های آموزشی مرتبط با رشته و همچنین گذراندن دوره‌های آموزشی می‌تواند بر روند اخذ پذیرش تحصیلی تأثیر مثبت داشته باشد. چنانچه متقاضی مقاله چاپ‌شده داخلی و یا خارجی داشته و یا کتابی را تألیف کرده باشد، ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه و یا تخفیف در شهریه نیز محسوب شود.
در هنگام آزمون آیلتس و یا تافل می‌توانید آدرس دانشگاه موردنظر را به‌عنوان گیرنده نتیجه اعلام کنید تا نمره آزمون هم برای شما و هم برای دانشگاه ارسال شود. ترجمانو پیشنهاد می‌کند برای گرفتن مدرک معتبر زبان زودتر اقدام کنید تا با کمبود وقت مواجه نشوید. اعلام نتیجه آزمون زمان می‌برد و درصورتی‌که نمره خوبی را کسب نکنید نمی‌توانید وارد دانشگاه مقصد شوید. هر دانشگاه برحسب قوانین داخلی خود نمره مشخصی را برای آزمون زبان به‌صورت حداقل در نظر می‌گیرد.
در شرایطی که حداقل نمره ورود به دانشگاه را کسب کنید واجد شرایط ورود به دانشگاه خواهید شد و می‌توانید یک دوره آموزش زبان به نام Pre-sessional English course را گذرانده و سپس وارد دانشگاه شوید. این دوره بین یک تا سه ماه طول می‌کشد و در تاریخ‌های معینی توسط دانشگاه برگزار می‌شود. تاریخ دقیق این دوره در سایت دانشگاه مقصد به‌روزرسانی می‌شود بااطلاع از تاریخ دقیق دوره می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری را برای شروع سال تحصیلی و ورود به دانشگاه داشته باشید.

پس از گرفتن مدرک زبان بین‌المللی و کسب نمره موردقبول دانشگاه مقصد، می‌بایست تمام مدارک مربوط به مقطع تحصیلی خود را مطابق با توضیحات ارائه‌شده قبلی، ترجمه کنید و به دانشگاه موردنظر ارسال کنید. در صورت پذیرش تحصیلی، دانشگاه به شما اطلاع‌رسانی می‌کند. پیشنهاد می‌شود برنامه‌ریزی برای ورود به کشور مقصد را زودتر انجام دهید و قبل از شروع ترم تحصیلی از دانشگاه بازدید کنید. از وضعیت پاسپورت و اعتبار آن مطمئن شوید پاسپورت‌هایی بااعتبار کمتر از ۷ ماه مشکل‌ساز خواهد شد و ممکن است نتوانید ویزای ورود را به دست آورید. بدیهی است با در دست داشتن نامه پذیرش تحصیلی و پاسپورت معتبر هیچ مشکلی برای گرفتن ویزا نخواهید داشت.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.