معرفی نرم افزار های رفرنس دهی

معرفی ۳ نرم افزار برتر رفرنس دهی

یکی از مباحثی که همچنان در کلاس های روش تحقیق به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد مورد بحث قرار می گیرد، شیوه ی رفرنس دهی در مقالات و پایان نامه ها می باشد. اگرچه دانستن مبانی رفرنس دهی و شیوه های مختلف آن مفید است، اما به علت گستردگی شیوه ها و استفاده ی نشریات مختلف از روش های مختلف باعث ناکارامدی روش های دستی و قدیمی شده است. امروزه با وجود نرم افزارهای مختلف، شما تنها با استفاده از چند کلیک می توانید رفرنس دهی را به سریع ترین شیوه ممکن و با کمترین خطا انجام دهید.

در این قسمت با ۳ نرم افزار برتر در این حوزه آشنا می شویم.

  • Mendeley: نرم افزار مندلی یکی از بهترین و دقیق ترین نرم افزارهایی رفرنس دهی می باشد که در سال های اخیر به علت رایگان بودن تمامی امکانات یکی از بهترین گزینه های موجود می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توانید به ۱۶۰۰ نوع مختلف رفرنس دهی کنید.همچنین سازگار بودن این نرم افزار با سیستم عامل های ویندوز، مک، اندروید و آی او اس بر محبوبیت این نرم افزار افزوده است. برای آشنایی بیشتر با نرم افزار مندلی اینجا کلیک کنید.

رفرنس نویسی با نرم افزار Mendeley

  • Endnote: معروف ترین نرم افزاری که اغلب دانشجویان با اسم آن آشنا هستند نرم افزار اندنوت می باشد.این نرم افزار از قدیمی ترین نرم افزارهای موجود رفرنس دهی می باشد و شهرت خود را مدیون سابقه طولانی خود می داند.برای استفاده از نرم افزار اندنوت باید هزینه ای معادل ۲۵۰ دلار پرداخت کنید، اما با توجه به هزینه ی بالا این نرم افزار، استفاده ی قانونی در ایران مرسوم و مقرون به صرفه نمی باشد و اغلب از نسخه ی کرک شده استفاده می شود. با توجه به قدمت این نرم افزار و جامع بودن آن، سایت های معروفی همانند گوگل اسکالر این نرم افزار را مورد استفاده قرار می دهند. برای آشنایی بیشتر با نحوه رفرنس نویسی با استفاده از نرم افزار Endnote اینجا کلیک کنید.

رفرنس نویسی با نرم افزار اندنوت

  • Zotero: این نرم افزار نیز همانند مندلی یک نرم افزار رایگان برای رفرنس دهی مقالات و اسناد علمی می باشد. این نرم افزار قابلیت رفرنس دهی به فایل های صوتی و تصویری و هر چیز دیگری که قابل رفرنس دهی باشد را دارد.

رفرنس نویسی با استفاده از نرم افزار zotero

دانلود رایگان مقاله

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.