معرفی نرم افزار مندلی

معرفی نرم افزار مندلی (Mendeley)

تحقیقات دانشگاهی یکی از مسایلی است که ذهن اغلب دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا را به خود مشغول کرده است. تعدد مقالات و مطالب که برای نیازهای روزمره دانشجویان به کار می رود آنقدر زیاد شده که برای جلوگیری از سر درگمی و رسیدگی به آنها نیاز به دسته بندی دقیق داریم.نرم افزار مندلی(Mendeley) یکی از نرم افزار هایی است که توانسته این کار را به خوبی انجام دهد و ما را از سردرگمی در این حوزه نجات دهد.مندلی یکی از نرم افزار های مدیریت کتابها ، مقالات و اسناد است که دسته بندی و استفاده و استناد به مقالات را برای کاربران فراهم کرده است. یکی از مزایای مهم این برنامه رایگان بودن آن است که نسبت به دیگر برنامه های همانند اندنوت (Endnote) مزیت مهمی به حساب می آید. این نرم افزار در آدرس اینترنتی

www.mendeley.com

قابل دریافت می باشد. نرم افزار مندلی به شما اجازه می دهد که با کامپیوتر شخصی یا موبایل و تبلت و یا نسخه ی تحت وب به استفاده از این سیستم بپردازید و با اتصال به اینترنت تمامی این برنامه ها دارای اطلاعات یکسانی می شوند.

ایجاد یک کتابخانه از مقالات و کتاب های مورد نظر برای مطالعه، نوشتن پایان نامه و مقاله از نیاز های اساسی همه ی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.

برای استفاده از نرم افزار مندلی ، ساده ترین راه وارد کردن منابع به نرم افزار کشیدن فایل مقاله یا کتاب به داخل نرم افزار می باشد.نرم افزار به طور خودکار اطلاعات فایل را از حمله عنوان، نویسنده ، انتشارات و… را ذخیره می کند. حتی این امکان وجود دارد که با اتصال به اینترنت از صحت اطلاعات دریافتی خود مطمئن شوید( برای مقاله های انگلیسی معتبر). راه دوم معرفی یک پوشه به نرم افزار مندلی است که به این طریق فایل های جدید به طور خودکار وارد نرم افزار می شود و با حذف فایل به طور خودکار از کتابخانه نرم افزار حذف می شود.

نرم افزار مندلی دارای قابلیت مرور داخلی اسناد می باشد و امکان حاشیه نویسی و یا هایلایت کردن متن را برای نکات مهم و یا خلاصه برداری، امکان پذیر ساخته است. ایجاد برچسب خوانده شده یا خوانده نشده می تواند به شما کمک کند تا از بین انبوه مقالات فورا متوجه شوید که چه مطالبی را قبلا مطالعه کرده اید.این نرم افزار همانند نرم افزار اند نوت قابلیت نصب شدن بر روی نرم افزار ورد را داراست و به شما در رفرنس دهی و ماخذ نویسی بر اساس شیوه های گوناگون کمک می کند. سایت مندلی پس از ثبت نام به شما یک گیگابایت فضا می دهد که می تواند بخش زیادی از نیاز شما به ذخیره داده ها را براورده نماید و در هر موقعیتی با دسترسی به اینترنت بتوانید به منابع خود دسترسی داشته باشید. این نرم افزار علاوه بر اینکه تمامی امکانات نرم افزار اند نوت را در اختیار شما قرار می دهد، ویژگی های مثبت دیگری همچون حاشیه نویسی را در اختیار کاربر قرار دهد و گوی سبقت را از اند نوت ربوده است.

 

دانلود رایگان مقاله

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.