مترجم گوگل

روش استفاده از سرویس مترجم گوگل یا Google Translate(بخش اول)

امروزه اینترنت به دنیایی از اطلاعات بدل شده است که در مورد هر موضوعی می‌توان در آن جستجو کرد. اما به‌احتمال‌زیاد اکثر مطالب به زبان انگلیسی و یا زبان‌هایی به‌غیراز زبان فارسی هستند و شما به ترجمه انگلیسی به فارسی نیاز پیدا خواهید کرد. اینجاست که سرویس مترجم گوگل یا Google Translate قادر است گره از کار شما باز کند. این سرویس می‌تواند یک متن کوتاه و یا کل محتوای یک سایت را برای شما ترجمه کند. همچنین می‌توانید محدودیت‌های ایجادشده برای برخی سایت‌ها مانند یوتیوب را دور بزنید.

ترجمه‌ی متن با مترجم گوگل

وب سایت مترجم گوگل را بازکنید. توجه داشته باشید که متن‌های ترجمه‌شده با سرویس مترجم گوگل، بی‌نقص نیستند. در اغلب موارد ساختار جمله به‌درستی بین دو زبان ترجمه نمی‌شود. این سرویس می‌بایستی به‌عنوان یک راهنما برای دریافت مفاهیم کلی استفاده شود و برای اینکه به‌تنهایی یک ترجمه‌ی دقیق انجام دهد، انتخاب مناسبی نیست.

مترجم گوگل

متنی که قصد ترجمه‌ی آن رادارید، کپی کنید. این کار می‌تواند از هر منبعی انجام شود؛ وب‌سایت، فایل متنی ورد یا PDF. متن موردنظر را در باکس سمت چپ Paste کنید و یا مستقیماً متن را در این باکس تایپ نمایید. راه دیگر اینکه می‌توانید به کمک ابزار Handwriting حروف متن موردنظر را با دست خود بنویسید.

مترجم گوگل

با استفاده از فیلدهای سمت چپ و راست به ترتیب زبان مبدأ و زبان مقصد متن را مشخص کنید.

مترجم گوگل

با استفاده از کلید Ä می‌توانید نمایش متن با حروف لاتین را مشاهده کنید و تلفظ درست را متوجه شوید. این وسیله به‌خصوص برای متن‌های ژاپنی و عربی مفید می‌باشد.

 

مترجم گوگل

ویا با استفاده از کلید Listen تلفظ صحیح را بشنوید.

مترجم گوگل

در سرویس مترجم گوگل می‌توانید متن‌های ترجمه‌شده‌ی مهم رو ذخیره کنید. همان‌طور که در تصویر می‌بینید متن به Phrasebook اضافه می‌شود.

مترجم گوگل

اگر در حین استفاده از این سرویس، خطایی در ترجمه یافتید می‌توانید از گزینه‌ی Wrong? یا Suggest an edit استفاده کنید و متن را تصحیح نمایید.

مترجم گوگل

ترجمه‌ی وب سایت با مترجم گوگل

وارد سایت Google Translate شوید و آدرس سایتی که قصد ترجمه‌ی آن را دارید آن باکس سمت چپ و زبان مبدا و مقصد را تعیین نمایید. در نهایت لینکی در باکس سمت راست به شما نمایش داده می‌شود که با کلیک بروی آن به وب سایت ترجمه شده دسترسی خواهید داشت.

مترجم گوگل

 

مترجم گوگل

همانطور که مشاهده می‌بینید تمام محتوای متنی سایت به زبان مقصد ترجمه شده است.با کلیک بروی گزینه‌ی Original میتوانید سایت را به زبان مبدا در اختیار داشته باشید. ادامه دارد…

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.