دانشگاه برتر جهان2016

معرفی ۱۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۱۶

Center for World University Rankings مرکز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، برترین دانشگاه‌های سال ۲۰۱۶ را معرفی کرد. این مرکز که به‌اختصار CWUR نامیده می‌شود، لیست دانشگاه‌های برتر جهان را در سایت رسمی خود انتشار می‌دهد. این رتبه‌بندی تابع معیار مشخصی است و بااعتبار هیئت‌علمی، کیفیت آموزشی، خروجی‌های پژوهش و سرانه عملکرد دانشگاه‌ها ارتباط مستقیم دارد. در ادامه سایت ترجمانو لیست ۱۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۱۶ را به همراه معرفی مختصری از این دانشگاه‌ها برای علاقه‌مندان و دانش‌پژوهان فراهم کرده است.

۱- دانشگاه هاروارد از آمریکا- Harvard University

https://www.harvard.edu

هاروارد از قدیمی‌ترین و اولین دانشگاه‌های ماساچوست آمریکاست که از سال ۱۶۳۶ میلادی تاکنون توانسته فعالیت‌های علمی مؤثری را انجام دهد. این دانشگاه با انجام تغییراتی در امور آموزشی و امتحانات ورودی توانست آموزش متوسطه و آموزش عالی آمریکا را نیز تحت تأثیر قرار دهد تا جایی که اصلاحاتی در شیوه آموزشی آمریکا به وجود آمد. دانشگاه هاروارد از بدو تأسیس همواره بالاترین رتبه دانشگاه برتر جهان را به دست آورده است و از اعتبار علمی خاصی برخوردار بوده است لازم به ذکر است که تاکنون ۴۸ برنده جایزه نوبل در رشته‌های گوناگون از دانشگاه هاروارد بوده‌اند و ۹ تن از روسای جمهور آمریکا نیز توانسته‌اند در این دانشگاه تحصیلات خود را به اتمام برسانند.

۲-دانشگاه استنفورد از آمریکا-Stanford University

https://www.stanford.edu

دانشگاه استنفورد از بدو تأسیس در قرن ۱۹ میلادی تاکنون همواره یکی از قطب‌های علمی و تحقیقاتی در سراسر جهان بوده است. دانشکده‌های علوم، بازرگانی، حقوق، پزشکی و مهندسی این دانشگاه اعتبار علمی بسیاری دارند و به همین علت پذیرفته شدن در این دانشگاه بسیار دشوار است.

۳- دانشگاه ام آی تی از آمریکا-Massachusetts Institute of Technology

https://web.mit.edu

ام آی تی نام اختصاری یک دانشگاه خصوصی به نام مؤسسهٔ فناوری ماساچوست است که در سال ۱۸۶۱ مشغول به کار شد. این دانشگاه دارای ۵ دانشکده و ۳۲ گروه آموزشی است. ایده آل دانشجویان مهندسی و به‌خصوص علاقه‌مندان درزمینهٔ علوم کامپیوترمی باشد و رتبه اول دانشگاه‌های مهندسی در جهان را داراست و نخبگان جهانی تکنولوژی را با شرایط خاص می‌پذیرد.

۴- دانشگاه کمبریج از انگلیس- University of Cambridge

https://www.cam.ac.uk

سال تأسیس ۱۲۰۹ نشان‌دهنده قدمت دانشگاه کمبریج انگلستان است. این دانشگاه برتر جهان تاکنون بیش از ۹۰ برنده جایزه نوبل را در لیست دانش‌آموختگان خود دارد و دانشمندان بسیاری در طول تاریخ در کمبریج تحصیل‌کرده‌اند. جالب است بدانید که این دانشگاه از ابتدا بانوان را برای ادامه تحصیل نمی‌پذیرفت و در سال ۱۸۸۲ در بین بانوان نیز امتحان برگزار کرد.

دانشگاه برتر جهان

۵-دانشگاه آکسفورد از انگلیس- University of Oxford

https://www.ox.ac.uk

پنجمین دانشگاه برتر جهان در انگلستان واقع و در سال ۱۱۶۷ پایه‌گذاری شده است. آکسفورد قدیمی‌ترین دانشگاه بریتانیا و کشورهای انگلیسی‌زبان دنیاست همچنین دومین موسسه آموزش عالی قدیمی در سراسر جهان می‌باشد قدیمی‌ترین دانشگاه جهان به نام دانشگاه بولونیا در ایتالیا واقع است.

۶- دانشگاه کلمبیا از آمریکا – Columbia University

https://www.columbia.edu

کلمبیا دانشگاه برتر جهان است که هرساله معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری آمریکا را برگزار می‌کند. نویسندگان، مترجم ها، موسیقیدانان و شعرای برجسته تحت نظارت دانشگاه کلمبیا، جایزه پولیتزر را دریافت می‌کنند. این جایزه از ارزشمندترین جوایز روزنامه‌نگاری محسوب می‌شود. علاوه بر آن دانشگاه کلمبیا نزدیک به ۳۰ تیم مطرح ورزشی نیز دارد. کتابخانه غنی این دانشگاه مثال‌زدنی است.

۷- دانشگاه برکلی از آمریکا – University of California, Berkeley

https://www.berkeley.edu

دانشگاه برکلی از سال ۱۸۶۸ تاکنون به فعالیت علمی مشغول است. این دانشگاه برتر جهان قدیمی‌ترین دانشگاه کالیفرنیاست. سازمان U.S. News and World Report برکلی را بهترین دانشگاه دولتی جهان معرفی کرده است. اعتراضات دانشجویی و مخالفت دانشجویان با جنگ ویتنام جنجالی به راه انداخت.

۸- دانشگاه شیکاگو از آمریکا – University of Chicago

https://www.uchicago.edu

از افتخارات دانشگاه شیکاگو این است که تاکنون مشاهیر زیادی را آموزش داده است به‌طوری‌که تاکنون ۸۲ برنده جایزه نوبل از دانش‌آموختگان این دانشگاه برتر جهان بوده‌اند. لازم به ذکر است که موسسه خاورشناسی دانشگاه شیکاگو، یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌های باستان‌شناسی دوران، متعلق به ایران و تخت جمشید را در خود جای‌داده است. حق نگهداری قانونی این اموال به دانشگاه شیکاگو داده‌شده است.

۹- دانشگاه پرینستون از آمریکا – Princeton University

https://www.princeton.edu/main

دانشگاه پرینستون دانشگاه برتر جهان و خانه استادان فیزیک و ریاضی است. این دانشگاه چهارمین دانشگاه قدیمی آمریکاست که به‌واسطه دانش‌آموختگان نخبه خود ازجمله انیشتین افتخارات بسیاری آفرید. جان نش نابغه ریاضیات معاصر و دریافت‌کننده نوبل سال ۱۹۹۴ و پل گرومن دریافت‌کننده نوبل اقتصاد در سال ۲۰۰۸ از افتخارات این دانشگاه برتر جهان می‌باشند.

۱۰- دانشگاه کرنل از آمریکا – Cornell University

https://www.cornell.edu دانشگاه برتر جهان

این دانشگاه در سال ۱۸۶۵ باهدف مشارکت در تمام زمینه‌های علمی تأسیس شد. دانشگاه کرنل ۷ دانشکده کارشناسی و ۷ دانشکده تحصیلات تکمیلی را در خود جای‌داده است و چندین دانشکده نیز در مناطق دیگر در اختیار دارد. سیستم آموزشی دانشگاه سعی دارد از تبعیض نژادی دوری کند و محدودیتی ازنظر نژاد، رنگ پوست و مذهب در پذیرش دانشجویان قائل نمی‌شود. اعضای هیئت‌علمی دانشگاه از پژوهشگران بسیاری ازجمله ۴۴ پژوهشگر دریافت‌کننده جایزه نوبل تشکیل‌شده است و از سراسر دنیا دانشجویان مستعد را در خود جای‌داده است.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.