معرفی کتاب در رشته علوم سیاسی  ۲۰۲۲

۱.

عنوان کتاب:Agonies of Empire

نویسنده:Michael Cox

ناشر:‎ Bristol University Press

زمان انتشار:۲۰۲۲/۴/۲۶

تعداد صفحات:۲۰۲

شکست دونالد ترامپ در نوامبر ۲۰۲۰ و به دنبال آن حمله به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ نقطه عطفی در تاریخ جمهوری آمریکا بود. با شکاف در داخل و مواجهه با جهانی بدگمان نسبت به ادعای آمریکا مبنی بر اینکه «ملت جدایی ناپذیر» در سیاست جهانی است، واضح است که چند سال آینده برای ایالات متحده تعیین کننده خواهد بود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۲.

عنوان کتاب:Care, Crisis and Activism

نویسنده:Eleanor Jupp

ناشر:‎ Policy Press

زمان انتشار:۲۰۲۲/۲/۱

تعداد صفحات:۱۶۰

نویسنده به بررسی جنبه‌های جنسیتی ریاضت اقتصادی، مقیاس کامل واکنش‌های فعال زنان به عقب‌نشینی دولت رفاه را نشان می‌دهد. از بانک‌های مواد غذایی گرفته تا طرح‌های شروع مطمئن و برنامه‌های مسکن، او اقدامات محلی روزمره مقاومت در برابر اصلاحات نئولیبرالی را آشکار می‌کند و به این مهم می‌پردازد که چگونه ممکن است منجر به تغییرات اجتماعی گسترده‌تر شود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۳.

عنوان کتاب:China’s Rise in the Global South

نویسنده:Dawn C. Murphy

ناشر:Stanford University Press

زمان انتشار:۲۰۲۲/۱/۱۱

تعداد صفحات:‎ ۳۹۲

از آنجایی که چین و ایالات متحده به طور فزاینده‌ای برای کسب قدرت در مناطق کلیدی نفوذ ایالات متحده رقابت می‌کنند، درگیری قدرت‌های بزرگ در حال رخ دادن است. با این حال، مطالعات کمی راجع به خاورمیانه و آفریقا، مناطقی که برای چین و ایالات متحده از اهمیت سیاسی، اقتصادی و نظامی عمده‌ای برخوردارند، انجام شده است  تا چگونگی رقابت چین در یک سیستم جهانی در حال تغییر را نظریه پردازی کنند. کتاب ظهور چین در جنوب جهان به بررسی  رفتار چین به عنوان یک قدرت رو به رشد در دو منطقه کلیدی جنوب جهان یعنی خاورمیانه و جنوب صحرای آفریقا می‌پردازد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۴.

عنوان کتاب:Through the Looking Glass

نویسنده:Anu Sharma

ناشر:Routledge

زمان انتشار:۲۰۲۲/۲/۱

تعداد صفحات:‎ ۳۴۰

این کتاب به تحلیل سیاست خارجی ایران می‌پردازد تا روابط این کشور با هند و عوامل نزدیک‌تر دو کشور را ارزیابی کند. در منطقه‌ای که مستعد بازی‌های قدرت است، مشارکت هند و ایران تا کجا می‌تواند پیش برود؟این کتاب برای محققان روابط بین الملل، سیاست ایران و سیاست خارجی ایران مفید خواهد بود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۵.

عنوان کتاب:Taliban

نویسنده:Ahmed Rashid

ناشر:‎ I.B. Tauris

زمان انتشار:۲۰۲۲/۴/۱۰

تعداد صفحات:‎ ۳۴۴

بمباران پایگاه‌های تروریستی توسط آمریکا در افغانستان تحت حمایت جنبش بنیادگرای اسلامی طالبان، طالبان را به عنوان رادیکال‌ترین و افراطی‌ترین جنبش اسلامی در جهان امروز در کانون توجه شدید قرار داده است. اطلاعات اندکی در مورد طالبان به دلیل پنهان کاری عمیقی که جنبش سیاسی، رهبران و اهداف آنها را احاطه کرده است، در دست است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۶.

عنوان کتاب:Ultimate Economic Conflict Between China and Democratic Countries

نویسنده:Cyrus Chu

ناشر:Taylor & Francis

زمان انتشار:۲۰۲۲/۵/۶

تعداد صفحات:‎ ۲۲۴

این کتاب به بررسی ابعاد مختلف درگیری‌های اقتصادی بین ایالات متحده آمریکا – و سایر کشورهای دارای بازار اقتصاد دموکراتیک – و چین کمونیست سرمایه‌داری دولتی در دهه گذشته می‌پردازد و بررسی می‌کند که چگونه تفاوت‌ها در نهادها و ایدئولوژی این موارد را به وجود می‌آورند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۷.

عنوان کتاب:White but Not Quite

نویسنده:Ivan Kalmar

ناشر:Bristol University Press

زمان انتشار:۲۰۲۲/۵/۱۷

تعداد صفحات:‎ ۳۲۵

از زمان «بحران مهاجرت» در سال ۲۰۱۶، تنش‌های طولانی مدت بین اعضای غربی اتحادیه اروپا و اعضای شرقی «جدید» آن – لهستان، جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان – ثابت کرده است که زمینه مناسبی برای شورش علیه ارزش‌ها و سیاست‌های لیبرال است. ایوان کالمار در این کتاب شگفت‌انگیز و اصلی، اثبات می‌کند که لیبرالیسم اروپای مرکزی پاسخی نادرست به اثرات مخرب نئولیبرالیسم جهانی است که از گذار وحشیانه این منطقه به سرمایه‌داری در دهه ۱۹۹۰ نشأت گرفته است.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۸.

عنوان کتاب:Post-Chineseness

نویسنده:Chih-yu Shih

ناشر:‎ State University of New York Press

زمان انتشار:۲۰۲۲/۴/۱

تعداد صفحات:۳۴۸

تلاش‌های کمی برای غلبه بر قطبیت چین در مقابل غرب صورت گرفته است. فضای سیاسی اخیر جهانی، با تقابل عمیق بین چین و غرب، این تصویر دوقطبی را تقویت می‌کند. کتاب حاضر با آشکارسازی کثرت و پیچیدگی استفاده از چینی بودن توسط خودی‌ها، خارجی‌ها، و آن‌هایی که به طور استراتژیک تصور می‌شوند، جسورانه مفهوم اساسی چینی بودن را در تحقیقات موجود به چالش می‌کشد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۹.

عنوان کتاب:Not Thinking like a Liberal

نویسنده:Raymond Geuss

ناشر:‎ Harvard University Press

زمان انتشار:۲۰۲۲/۵/۲۷

تعداد صفحات:۲۲۴

یکی از تحریک‌آمیزترین و خلاق‌ترین فیلسوفان جهان، در یک مراقبه قانع‌کننده درباره ایده‌هایی که زندگی ما را شکل می‌دهند، توضیح می‌دهد که چگونه سال‌های اولیه عجیب و غریب او بر نقد مادام‌العمر او از لیبرالیسم تأثیر گذاشته است. لیبرالیسم آن‌قدر بی‌شکل و فراگیر است که برای اکثر مردم غربنهتنها یک پیشینهاست بلکه امری طبیعی نیز به شمار می‌رود . اما در هر جامعه‌ای گوشه و کناری وجود دارد که بادهای غالب در آن نمی‌وزد.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۰.

عنوان کتاب:Bodies of Democracy

نویسنده:Amanda Machin

ناشر:‎ transcript

زمان انتشار:۲۰۲۲/۲/۳

تعداد صفحات:۱۸۶

همه جسدها کجاست؟ نهادهای سیاسی پر از انسان‌های زنده و نفس گیر هستند که می‌خورند، می‌خوابند، ، میل می‌کنند و رنج می‌برند. و با این حال، شرکت کنندگان در قلمرو سیاسی غالباً به صورت ذهن‌های بی‌جسم، جدا و متمایز از وجود جسمانی خود به تصویر کشیده می‌شوند.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۱.

عنوان کتاب:Religion after Deliberative Democracy

نویسنده:Timothy Stanley

ناشر:‎ Routledge

زمان انتشار:۲۰۲۲/۱۲/۵

تعداد صفحات:۱۵۲

این کتاب فضای مهمی را در ادبیات دین و دموکراسی پر می‌کند و مورد توجه دانشجویان و دانش پژوهان فلسفه دین، الهیات، عمل گرایی و نظریه سیاسی خواهد بود.

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

۱۲.

عنوان کتاب:The Terrorist Image

نویسنده:Charlie Winter

ناشر:‎ Oxford University Press, USA

زمان انتشار:۲۰۲۲/۸/۱۵

تعداد صفحات:‎ ۳۲۰

تابستان ۲۰۱۴ – زمانی که دولت اسلامی، موصل دومین شهر عراق را تصرف کرد و مناطق وسیعی از شرق سوریه را اشغال کرد. و خود را خلافت آخرالزمان اعلام کرد – نقطه عطفی در تاریخ عکاسی بود، نقطه عطفی که رابطه مناقشه برانگیز آن با واقعیت را تا مرزهای خود پیش برد. وسواس منحصر به فرد با روایت، مدیریت تصویر و دولت اسلامی در سال‌های شکل گیری خود به عنوان خلافت از دوربین‌ها به عنوان سلاح استفاده می‌کرد…

جهت ترجمه این کتاب با تلفن ۴۷۸۵-۹۴۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.