Google Translate

روش استفاده از سرویس مترجم گوگل یا Google Translate (بخش دوم)

همان‌طور که در پست قبلی با موضوع مترجم گوگل، گفته شد Google Translate قادر است محدودیت‌های ایجادشده برای برخی سایت‌ها مانند یوتیوب را دور بزنید. برای این سرویس نرم‌افزار موبایل نیز طراحی‌شده است که می‌توان برای ترجمه‌ی انگلیسی به فارسی متون و وب‌سایت‌ها و حتی تصاویر هم استفاده کرد.

نرم‌افزار تلفن همراه Google Translate

نرم‌افزار مترجم گوگل را می‌توانید از فروشگاه‌های نرم‌افزار موبایل به‌صورت کاملاً رایگان دانلود نمایید. بعد از ورود به محیط این نرم‌افزار تصمیم بگیرید برای واردکردن متن از کدام روش راحت‌تر هستید.

نوشتن

در قسمتی که نوشته‌شده Tap to enter text متن موردنظر را تایپ کنید. ترجمه بلافاصله برای شما نمایش داده می‌شود.

Google Translate

 

دوربین

روی علامت دوربین در صفحه‌ی اول بزنید. از متن به زبان مبدأ به کمک دوربین تلفن همراه عکس بگیرید. سعی کنید دوربین را ثابت نگه‌دارید تا تصویر گرفته‌شده به‌اندازه‌ی کافی شفاف باشد و Google Translate بتواند آن را اسکن کند. بعد از اتمام اسکن، متن‌های موجود در تصویر شناسایی می‌شود. می‌توانید شما با حرکت انگشتتان بخش‌هایی از متن که باید به زبان مقصد ترجمه شود را های‌لایت کنید. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، درنهایت نتیجه به شما نمایش داده می‌شود.

Google Translate

صحبت کردن

علامت میکروفن را انتخاب کنید. صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که به کمک علامت میکروفن پایین صفحه می‌توانید صدای موردنظر را ضبط کنید و Google Translate آن را برای شما اسکن و ترجمه کند.

Google Translate

دست‌نویس

می‌توانید علامت مربوط به Handwriting که اولین علامت از سمت راست است را انتخاب کنید و کلمه به زبان مبدأ را با انگشت خود به‌صورت دست‌نویس، بنویسید. این روش برای زبان‌های غیر لاتین که علامت‌ها و حروف خاص دارند، مناسب است.

Google Translate

بعد از مشاهده‌ی متن به زبان مقصد می‌توانید با زدن بروی علامت فلش آبی‌رنگ مقابل ترجمه «→»، به صفحه‌ی اصلی بازگردید و سایر اطلاعات مربوط به لغت مانند، هم‌خانواده‌ها، تلفظ و … را مشاهده نمایید. با زدن علامت ستاره نی می‌توانید عبارت را Phrasebook خود اضافه کنید.

دور زدن محدودیت دسترسی به برخی سایت‌ها با Google Translate

سرویس مترجم گوگل، در محیط خود لینک‌های مربوط به وب‌سایت یوتیوب را حتی اگر دسترسی کشور شما مسدود باشد، باز می‌کند. ممکن است دیگر سایت‌های مسدود نیز برای شما باز شود ولی امنیت این اتصال به‌هیچ‌وجه تضمین‌شده نیست.

کافی است لینک مربوط به ویدیو یوتیوب را کپی کنید و در قسمت سمت چت Paste نمایید. زبان مبدأ را هر زبانی به‌جز انگلیسی و Detect Language انتخاب کنید. زبان مقصد را نیز زبان متفاوتی با زبان مبدأ انتخاب کنید. این انتخاب بروی زبان سایت و ویدیو اثری نخواهد داشت. توجه کنید که اگر زبان مبدأ و مقصد را یکسان انتخاب کنید با خطا از سوی Google Translate مواجه خواهید شد. می‌توانید بروی لینک سمت راست کلیک کنید و وارد یوتیوب شوید. این روش تنها ویدیوهای مجاز که دسترسی آن‌ها محدودشده است را برای شما باز می‌کند.

دانلود رایگان مقاله

یک نظر

  1. درود. اگر ترجمه ای اشتباه باشد و ما بخواهیم آن را برای همیشه و نیز استفاده همگان اصلاح کنیم راه آن چگونه است. لطفا مرا راهنمایی کنید. سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.